Monday, March 14, 2011

kelesuan

assalamualaikum,

ce cite ce cite~
ok nak cite..
^^
************
jeng2..inilah kisah aku
yang kali ni alhamdulillah
diberi peluang ke Tanah Suci
8 hari di Mekah, kemudian ke Madinah..

[ Gambar 1 : Masjidil Haram ]
di mana terletaknya Kaabah ditengahnya
di mana tersedia banyak tong2 Air Zam Zam dimerata2, siap cawan lagi
di mana, rasa sangat nyaman utk berada di dalamnya, bumbung cantik..bersih, subhanAllah
yang kiri tu kak sedare..tgh tu mama, kanan tu x payah britau la
tapi ade plak org salah anggap, ingat kitowang ni 3 beradik,
happy sungguh mak aku..awet mude wey! sape x happy..^^ hihi


[ Gambar 2 : Jabal Rahmah ]
letaknya di Padang Arafah
iaitu tempat pertemuan Nabi Adam dan Hawa
so di sini selalu orang doa perihal jodoh
padahal mana2 pun bole doa ape2..kan?
tapi, kan ade tempat mustajab berdoa..ha, camtula


















[ Gambar 3 : Masjid Nabawi ] pelik plak susunan gambo ni
Masjid ke-2 dalam Islam
dimana terletaknya Makam Nabi kita, Rasulullah SAW
senibina esp teknologinye sangat menarik
gambar kanan tu payung tutup,
gambar kiri, bila dye dah bukak tyme tgh hari ..cantik kan?
subhanAllah..


[ Gambar 4 : Bukit Uhud ]
ingat perang uhud? slepas perang Badar.
perang uhud umat Islam kalah
(rujuk gambar) bukit yg kecik belah depan gambar tu la Rasullullah SAW arahkan pasukan pemanah duduk situ
pertempuran plak, berlaku between bukitsss kecik n bukitss besaq tu..
tapi sebab goyahnya iman pasukan pemanah yang rasa da nak menang
mereka turun bukit, x dengar kata..pasukan umat islam pun kekalahan
.....
jadi teladannya, dengarlah kata ketua kite yek..ketua yg benar yek..hehe



[ Gambar 5 : ?? ]
gambar sekadar hiasan (kantoi plak bendera malaysia tu, ish)
tapikan kalau kat Tanah Suci sana..mosst of the women macam ini
aku yg x pakai purdah ni, rase mcam nak tutup sekali...
sume kaler hitam..x de nye kurung kaler kuning ke ape..huhuh bahagia~

******
baiklah
sampai di sini sahja, ade lagi tempat lain nak cite
masjid Quba', masjid Khandaq, pasar kurma, ladang unta, ..
umiyage pun ade, tapi x sempat bagi >.<
nanti nak dengar cite, tegur2 la okey
no worry, saya suke bercerita tanpa henti..=P



Ya Tuhan, semoga Kau izinkan kami bertamu lagi ke situ.,.amin~

_____________________________

dah tu apsal tajuknye kelesuan ek?
x de pape..beberapa hari yg lepas je, hectic sungguh
x bermaya...senyum pun kurang..
sedih meninggalkan Madinah,
ditambah jet-lag 10jam pembekuan badan dlam flight balik Malaysia
bersambung plak aktiviti konvo (yg best alhamdulillah)
sedikit perkara mengejut yg perlu difikir
dan kemudian kenduri kawen sepupu..
masyaAllah, adeyh~

tapi x pe.. what-happened is the best deshou~
skang da kumpul tenaga balik insyaAllah ^^
so ganbarimashou!!
pasal Nihon pulak,
mari menyerahkan segala2 kepada yang Maha Mengetahui!!
kite hanya perlu mengemas beg sahaja..biar Dia yg tentukan, yey

~alhamdulillah...
lalala~